Afdelingsbestuur

De afdelingen PvdA Delfzijl, Appingedam en Loppersum zijn in 2017 samengegaan in PvdA Eemsdelta. Eén afdeling met één bestuur met tot de verkiezingen in 2020 drie zelfstandige fracties in de raden.

Uitgangspunten van de afdeling zijn: Ervaring & kennis delen, cohesie tussen de gemeente vinden waar wenselijk en voorbereiding naar een mogelijke fusie van de 3 gemeenten.

Wij gaan voor lokale politiek!
PvdA Eemsdelta wil vooral de aandacht leggen op lokale politiek. In de landelijke politiek worden soms keuzes gemaakt die op ons lokale nivo niet de effecten hebben die passen bij onze uitgangspunten. Daarnaast willen we zaken oppakken die vanuit de landelijke politiek niet voldoende aandacht krijgen. We willen inzetten op maatwerk voor onze regio.

We profileren ons als PvdA Eemsdelta lokaal, zelfstandig en autonoom keuzes makend voor de Eemsdelta.

PvdA Eemsdelta Lokaal zoekt versterking.
Met de komende gemeentelijke verkiezingen in zicht en de wens een breed bestuur te hebben zoeken we versterking. We zoeken mensen die open staan voor vernieuwing, mee willen gaan in de nieuwe lokale politiek, een bestuurlijke inbreng willen doen, de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen wil versterken, in werkgroepen fracties wil ondersteunen of gewoon waarin dan ook de handen uit de mouwen wil steken.
Bestuurlijke of politieke ervaring is niet noodzakelijk. Een bijdrage willen leveren aan een rechtvaardige en sociale samenleving is reden genoeg voor ons om je welkom te heten in ons team van “ambitieuze politieke dieren”.

Voor meer informatie en contact:

Janny-Gerda de Jonge, voorzitter