Twee rode taarten uitgereikt!

10 november 2020
De afgelopen week heeft de PvdA Eemsdelta twee rode taarten uitgereikt. Deze uitreiking was i.v.m. de COVID-19 maatregelen wat sober van aard. De taart werd maar door een persoon uitgereikt in de buitenlucht.
Roberto Santanera
Een bevlogen en zeer sociale ondernemer die de afgelopen jaren in zijn restaurant “Dell ‘Arte” te Godlinze, met kerst een gratis maaltijd aanbied voor de minder bedeelden in onze provincie. Roberto is zijn leven lang al begaan met mensen waar een avondje uit eten niet haalbaar is. Hier wilde hij iets aan doen en zo ontstond het idee om met kerst deze mensen een onvergetelijke avond te bezorgen. Compleet met muziek, entertainment en bij vertrek een rijkelijk gevuld boodschappenpakket. Als PvdA Eemsdelta kunnen wij hier alleen maar onze waardering voor uitspreken. Daarom gaat de “Rode Taart” deze keer naar Roberto Santanera!! ?

Stichting Speelweek Bonkhörn
Elk jaar wordt in de laatste week van de zomervakantie in Loppersum speelweek Bonkhörn georganiseerd voor alle kinderen van 6 t/m 12 jaar. Jaarlijks nemen ongeveer 230 kinderen en 70 vrijwilligers deel aan deze prachtige week. Tijdens de speelweek worden hutten gebouwd, er wordt geknutseld, gedanst, gesport, gespeeld, er is een toneelvoorstelling en bovenal wordt er veel plezier gemaakt en gelachen. Ieder jaar wordt er voor een ander thema gekozen.
Na 41 jaar heeft het door het Coronavirus dit jaar voor het eerst niet plaats kunnen vinden. Als PvdA Eemsdelta willen wij onze waardering uitspreken voor alle vrijwilligers die bij Bonkhörn betrokken zijn. Daarom overhandigen wij Wouter Haak (voorzitter Bonkhörn) de “Rode Taart”!

Bonkhörn dat is vakantie! Bonkhörn dat is plezier!