Rode taart voor modern noaberschap

27 oktober 2020

Elsbeth Slager, voorzitter van dorpsvereniging Orando te Westeremden, heeft op zaterdag 24 oktober namens PvdA Eemsdelta de rode taart ontvangen van Leen Meijerhof.

PvdA Eemsdelta vindt Modern Noaberschap belangrijk en heeft dit dan ook opgenomen in het verkiezingsprogramma. Orando draagt dit principe al vele jaren uit en zet zich met enthousiasme in voor jong en oud en voor het hele dorp door allerlei activiteiten te organiseren, o.a. fiets- en puzzeltochten en koffieochtenden. Daarmee zet dorpsvereniging zich ook met nadruk in voor de leefbaarheid en samenhorigheid in Westeremden.

Om onze waardering hiervoor uit te spreken is de rode taart door de voorzitter, in het bijzijn van Ciska Oldenhuis (secr.) en Margien Doze (best.lid), dankbaar in ontvangst genomen.

PvdA Eemsdelta was naast Leen vertegenwoordigd door Liesbeth Wassenaar en Tom Dijkstra.

Op dit moment is het door de beperkingen ten aanzien van corona een uitdaging de activiteiten doorgang te laten vinden, maar desondanks is de vereniging bezig het Sinterklaasfeest voor de kinderen in aangepaste vorm door te laten gaan. Omdat het dorpshuis grondig wordt gerestaureerd kan Orando gebruik maken van het gebouw van de ijsvereniging.

Margien is een relatief nieuwe inwoner van het dorp is en vertelt enthousiast dat alle verenigingen zich bij haar aan de deur hebben gepresenteerd en sindsdien is ze lid geworden van Orando en inmiddels toegetreden tot het bestuur.

Op de vraag van de PvdA afgevaardigden aan te geven welke zaken de vereniging aan het hart gaan, reageerden de bestuursleden met de opmerking de (wellicht grotere) afstand tot het nieuw te vormen gemeentebestuur als aandachtspunt te zien. Men ‘koestert’ op dit moment de korte lijnen met het gemeentebestuur van Loppersum.

Met z’n allen hebben we aangegeven het gesprek als prettig en waardevol te duiden. De afgevaardigden van PvdA Eemsdelta hebben daarbij ook aangegeven het contact in de toekomst te willen blijven onderhouden.